Kimiarayaneh(Nikpey)

Kimiarayaneh(Nikpey)

Mohammad Mahdi Nikpey
Kimiarayaneh(Nikpey)

Kimiarayaneh(Nikpey)

Mohammad Mahdi Nikpey

آموزش ساخت حافظه فلش USB بوتیبل با نرم افزار Rufus v3.21.1947 Final

روش کار:
1. ابتدا نرم افزار Rufus را از     اینجا    دانلود کنید. حال فلش مموری مورد نظر خود را به سیستم وصل کرده سپس نرم افزار Rufus را باز کنید. در قسمت اول یعنی Device نام فلش دیسک های نصب شده به سیستم را مشاهده می کنید که باید فلش مموری مورد نظر خود را که قصد بوتیبل کردن آن را دارید انتخاب کنید. در قسمت بعدی Boot Selection با زدن دکمه Select این امکان برای شما فراهم می شود تا فایل ایمیج مورد نظر خود را انتخاب کنید. همانطور که مشاهده می کنید در کنار دکمه Select یک تیک کوچک وجود دارد که با زدن این تیک سه فاکتور در فایل ایمیج شما بررسی خواهد شد که این امر اختیاری می باشد.
2. قسمت بعدی گزینه Partition Scheme می باشد که به صورت پیشفرض بر روی MBR تنظیم شده است و شما نیازی به تغییر آن ندارید. گزینه بعدی هم Targrt System نام دارد که این گزینه هم به صورت پیش فرض بر روی BIOS or UEFI قرار دارد و نیازی به تغییر آن نیست. اما اگر شما قصد دارید تا از این فلش دیسک بر روی یک سیستم قدیمی استفاده کنید در قسمت تنظیمات پیشرفته تیک گزینه Add fixes for old BIOSes را بزنید.
3. قسمت بعدی تنظیمات مربوط به فرمت کردن فلش دیسک می باشد. گزینه اول Volume Lable است که می توانید نام دلخواه خود را برای فلش در این قسمت تعیین کنید. قسمت بعدی File System است که به صورت پیش فرض بر روی FAT32 قرار دارد و بهتر است آن را تغییر ندهید. حال در این مرحله با باز کردن تنظیمات پیشرفته گزینه Quick Format را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه سیستم با چک نکردن بدسکتورها (Bad Sectors) فلش مموری را سریع تر فرمت خواهد کرد. دقت کنید که با فرمت شدن فلش تمامی اطلاعات موجود بر روی آن پاک خواهد شد پس اگر اطلاعات مهمی بر روی آن وجود دارد از قبل این اطلاعات را به محل دیگری منتقل کنید.
4. بهتر است بقیه گزینه ها را تغییر ندهید و در نهایت بر روی دکمه Start کلیک کنید تا نرم افزار فرایند ساخت فلش مموری قابل بوت را آغاز کند. پس از اتمام کار شما به راحتی می توانید از این فلش به عنوان بوتیبل استفاده کنید.
باتشکر کیمیا رایانه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.